Tüketici Haklari – Cayma – İptal İade Koşullari

ÜRÜN İADE İPTAL VE DEĞİŞİM KOŞULLARI

 

 Aşağıdaki koşullar yalnızca epırlanta.com.tr sanal mağazası için geçerlidir.

 

 epirlanta.com.tr'den yapılan alışverişlerde, teslim alındığı tarihten itibaren 14 gün süresince mesafeli satış sözleşmesi ve iade politikası kapsamında iade hakkınız mevcuttur.

 

 İade ve değişim işlemleriniz için 14 gün içerisinde sipariş numaranız ile birlikte info@epirlanta.com.tr adresinden veya 0 536 717 86 43 Whatsapp hattından bizimle iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

 İade ve değişim işlemleri süresince tüm gönderilerin sigortalı gönderim ücreti tarafımızca karşılanmaktadır. Bunun için iade talebinde bulunduğunuzda, ürünü size verilecek Sigortalı Gönderi Kodu ile tarafımızca belirtilen kargo firması ile göndermeniz gerekmektedir. Sigortalı Gönderi Kodu olmadan ve tarafımızca belirtilmeyen firmalardan yapılan gönderilerde Epırlanta gönderi ödemesini karşılamamakta ve sorumluluk kabul etmemektedir.

 

 İade edilecek ürün kullanılmamış ve hasarsız olarak, size gönderilmiş şekliyle faturası, irsaliyesi, sigorta formları, garanti ve bakım kılavuzları, pırlantalı bir ürün ise sertifikası ve varsa hediye ürünleri ile birlikte eksiksiz olarak tarafımızca belirtilen adrese gönderilmelidir. Şirket adına düzenlenen faturalarda, iade işleminin gerçekleşmesi için şirketiniz tarafından düzenlenecek iade faturasının da gönderilmesi gerekmektedir. Faturasız ve eksik gönderilerde iade kabul edilmemektedir.

 

 İade edeceğiniz ürünün bize ulaşmasının ve iadenizin onaylanmasının ardından, ürün bedeli 14 gün içerisinde ödeme şeklinize göre tarafınıza iade edilecektir. Havale/EFT yoluyla yapılan ödemeler banka hesabınıza, kredi kartı ile yapılan ödemeler kredi kartınıza iade edilir.

 

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde Cayma Hakkı düzenlenmiştir:

 

“MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

 

(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

 

(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

 

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

 

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

 

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün

 

esas alınır.

 

(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

 

(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.”

 

Yine Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesinde Cayma Hakkının İstisnaları düzenlenmiştir:

 

“MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

 

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

 

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

 

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

 

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

 

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

 

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

 

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

 

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

 

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

 

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.”

 

 Bu maddeler gereğince , alıcının isteğiyle, internet sitesinde sunulan maden renginden farklı bir renkte kişiye özel olarak üretim yapıldığında ya da internet sitesinde sunulan yüzük ölçüsü aralığı, kolye ve bileklik boyu dışında verilen özel siparişlerde, içine yazı yazılan evlilik yüzüklerinde, ya da sipariş verilen ürünün alıcıya tesliminden sonra, alıcının isteği doğrultusunda yapılan yüzük ölçüsü, kolye, bileklik boyu ve modelindeki değişiklikler gibi işlemler yapıldığında, müşterinin özel istekleri doğrultusunda özel olarak üretimi yapılan bu mallar cayma hakkının kullanılamayacağı ürünler kapsamına girer. Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 15. Maddesi gereği, yüzük siparişlerinde, yüzük ölçüsü kişiye özel olarak hazırlandığı için, yasal koşullara bağlı olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) bulunmamaktadır.

 

 İadesi istenen ürünler iade şartlarına uygunsa ürün elimize geçtiği gün itibarıyla 21 iş günü içerisinde bedeli tarafınıza takdim edilecektir. Üründe hasar, tahrip, kullanma, değiştirilme ve benzer hallerde yani müşteriye teslim edildiği andaki haliyle iade edilmemesi durumunda Epırlanta ürünü teslim almaz ve bedelini iade etmez.

 

epirlanta.com.tr üzerinden verilen siparişlerin iadesi,iptali veya başka bir ürünle değişimi info@epirlanta.com.tr adresinden veya 0536 717 86 43 Whatsapp numarası üzerinden iletişime geçilerek yapılmaktadır.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.